Terapia pedagogiczna

Przez terapię pedagogiczną rozwijamy wszystkie te sprawności intelektualne, które służą dziecku do zdobywania wiedzy i gromadzenia doświadczeń. Ważna jest taka organizacja zajęć, by dziecko nabywało kompetencji mimochodem, przy okazji zabawy i eksperymentów, chcemy rozbudzać aktywność poznawczą i zainteresowanie nauką.

Istnieje możliwość zajęć w Sali Doświadczania Świata dla dziecka w ramach zajęć Wczesnego Wspomagania Rozwoju.

Naturalną potrzebą każdego dziecka jest rozwój, doświadczanie, odkrywanie siebie i świata. Aby siebie i świat pojąć potrzeba jednak pewnych narzędzi i umiejętności, które dziecko zazwyczaj nabywa przez spontaniczne funkcjonowanie w otaczającym je środowisku.

Uwzględniając indywidualne potrzeby i zainteresowania dziecka, staramy się dostarczyć wielu okazji do obserwacji świata, pojmowania związków przyczynowo – skutkowych i testowania swoich pomysłów.

Przedszkole wyposażone jest w bogaty materiał poznawczy, rozszerzany w zależności od potrzeb i zainteresowań dzieci. Staramy się, by wszystkie zabawki były rozwijające, mogły uczyć. Każda zabawa staje się okazją edukacyjną – przy zabawach piłką ćwiczymy chwyt i umiejętność celnego rzutu, zabawa lalką to okazja do dobrania elementu garderoby do odpowiedniej części ciała, czy pory roku.

content-image-pencil-writes-alphabets

 Uczymy się także wiązania sznurowadeł czy zapinania guzików, bo chcemy, aby dzieci były samodzielne. Z klocków rosną wspaniałe budowle, niezwykłe garaże do których zapraszane są wszystkie dzieci, a przy ich sprzątaniu – ćwiczymy chwyt pensetowy i organizację wg kształtów czy kolorów. Uczymy się bawić razem. Uczymy się radzić sobie z konfliktami, dzielić zabawkami, ale też dzielić osiągnięciami. Uczymy się pocieszać dzieci płaczące, naśladować te, które zachowują się koleżeńsko i reagować na niewłaściwe zachowania. Uczymy się wreszcie siebie w kontakcie z drugim człowiekiem, swoich reakcji w trudnych sytuacjach i tego, jak je przekształcić w rozwiązanie trudności.

Głównym celem terapii pedagogicznej w przedszkolu jest rozwój, a także przygotowanie dziecka do dalszego kształcenia i rozwoju. Staramy się, by nasze dzieci poszły do szkoły z bogatym bagażem doświadczeń. W codzienne zajęcia i swobodne zabawy wplatamy elementy Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, program Aktywności Knillów czy kinezjologię edukacyjną Paula Dennnisona, a więc metody, które pozwalają poznać swoje ciało i jego możliwości, a także uczą panowania nad własnym ciałem i pomagają poczuć się dobrze we własnej skórze. Kolorowa chusta Klanza jest początkiem wspaniałej przygody – czy to wycieczki do wesołego miasteczka – czy wyprawy w głąb oceanu. A po całym dniu zmagań i poszukiwań relaksujemy się przy muzyce, śpiewamy piosenki, lub sięgamy do półki z książkami.

Każde odkrycie jest źródłem radości. Nasze dzieci mają okazję wielozmysłowo poznawać otaczający je świat, dzielić się przeżyciami z kolegami, a zdobytą wiedzę i umiejętności utrwalać, aby móc do nich wrócić. Chcemy świat dziecku przybliżyć, by był mniej obcy, mniej straszny, żeby stał się jego światem, wypełnionym pozytywnymi doświadczeniami, oswojonym, własnym; a przy tym nie był światem samotnym, a pełnym przyjaznych dziecku osób.